Законодавство передбачає перенесення дати запровадження Національної системи електронних фактур (Krajowy System e-Faktur, KSeF). Новою датою запровадження обов’язкового KSeF визначено 1 лютого 2026 р.
Обов’язок використовувати KSeF поширюватиметься на всіх платників податків (активних платників ПДВ і звільнених від ПДВ) з однієї дати — 1 лютого 2026 р.
Щодо раніше оголошених двох дат запровадження KSeF (1 лютого та 1 квітня 2026 р.) Міністерство фінансів (Ministerstwo Finansów) повідомляє, що публічні консультації ще тривають. За їхніми результатами буде підготовлено окремий законопроєкт, який передбачатиме запровадження KSeF у два строки.
У зв’язку з відтермінуванням обов’язкового KSeF строки виконання деяких обов’язків переносять, а саме:
- визначають, як довго протягом перехідного періоду після запровадження обов’язкового KSeF платники податків зможуть виставляти фактури за допомогою касового апарата за попередніми правилами — з 1 лютого 2026 р. до 31 липня 2026 р.;
- відтерміновують обов’язок зазначати номер, що ідентифікує фактуру в KSeF (номер KSeF), під час оплати банківським переказом — цей обов’язок стосуватиметься платежів, здійснених з 1 серпня 2026 р.;
- відтерміновують застосування штрафів до платників податків за помилки, пов’язані з виконанням обов’язку використовувати KSeF, до 1 серпня 2026 р.
- Положення набрали чинності 1 липня 2024 р.
- Джерело: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/852
Обов’язок оператора інтернет-платформи передавати інформацію про продавців голові Національної податкової адміністрації (Krajowa Administracja Skarbowa, KAS)
Закон впроваджує в польське законодавство директиву DAC7, яка змінює обов’язки щодо надання інформації для продавців та операторів платформ, на яких вони пропонують свої товари й послуги. Оператор платформи буде зобов’язаний передавати голові KAS такі дані про продавців:
- ім’я та прізвище,
- основна адреса,
- кожен податковий ідентифікаційний номер (NIP), присвоєний продавцю,
- дата народження,
- найменування,
- ідентифікаційний номер платника ПДВ,
- номер у відповідному реєстрі суб’єктів господарювання.
Звітувати потрібно про продавців, які протягом року здійснили щонайменше 30 операцій або перевищили ліміт продажів у розмірі 2000 євро.
Інформацію про продавців потрібно складати за загальнодоступним зразком, а потім передавати голові KAS до кінця місяця, що настає після завершення кожного звітного періоду тривалістю 1 календарний рік.
Голова KAS має отримати право накладати грошові штрафи та вимагати від операторів платформ пояснень.
- Положення набрали чинності 1 липня 2024 р., за винятком частини, яка набирає чинності 1 вересня 2024 р.
- Джерело: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/879
Нові обов’язки щодо захисту персональних даних (RODO) під час звітування про податкові схеми (MDR)
Згідно з оновленими положеннями Закону «Податкова ординація» (Ordynacja podatkowa), промоутер (promotor) та особа, що надає допомогу (wspomagający), які передають інформацію про податкову схему, будуть зобов’язані письмово повідомляти фізичну особу, якої стосується ця інформація, про:
- збирання, обробку та передавання інформації, а також
- право особи отримати інформацію від контролера даних у визначений для захисту персональних даних строк, до передавання інформації.
Промоутер та особа, що надає допомогу, які передають інформацію про податкову схему, повинні невідкладно письмово повідомляти зазначену фізичну особу про ймовірність порушення безпеки її персональних даних, якщо є ймовірність, що таке порушення негативно вплине на захист її персональних даних.
- Положення набрали чинності 1 липня 2024 р.
- Джерело: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/879
Податок на доходи — відмова від стягнення податку на доходи фізичних осіб із грошових нагород, призначених учасникам Варшавського повстання або їхнім чоловікам чи дружинам
Положення передбачають відмову від стягнення податків із грошових нагород, які Рада столичного міста Варшави (Rada miasta stołecznego Warszawy) призначила учасникам Варшавського повстання або їхнім чоловікам чи дружинам.
Відмова від стягнення податку застосовується до доходів (надходжень), отриманих з 1 січня 2024 р. до 31 грудня 2024 р.
- Положення набрали чинності 22 червня 2024 р.
- Джерело: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/847

